Rezumat de jurnal

In Montenegro am vizitat o familie dintr-un sat apropiat de Podgorita,oameni la care cu ani in urma lucrasem,m-am intalnit cu un prieten Daniel Obagila care dintre atatia romani a ramas in acele locuri singurul pe care l-am gasit pe acele meleaguri.
Inbratisari ,emotii,povestiri am revazut locurile unde noi romanii ne adunam sau ne ascundeam de multe ori de politie sau de armata[era in timpul razboiului din Kosovo,cind statul roman oferise spatiul aerian americanilor si noi romanii eram cam fugariti].
Traversind canionul ce desparte Montenegro de Serbia am avut fericita ocazie sa intalnesc un grup de romani-trupa de parapantisti din Cluj cu care am schimbat pareri si discutat despre ,,nebuniile,,noastre.A fost un moment placut pentru mine ca i-am intalnit si ca i-am cunoscut,nu stiu cum eram eu pentru ei dar au facut un gest foarte frumos si binevenit,cinstindu-ma cu 50 de euro.Dupa cativa km am intalnit iarasi un cuplu din Arad ,se intorceau din vacanta cu care tot la fel am schimbat cateva vorbe despre calatoria mea ,m-au cinstit si ei cu 10 euro.

Serbia m-a fascinat cu peisajele ei si cu ospitalitatea oamenilor de acolo.Am ajuns intr-un sat aproape de Belgrad unde mi-am revazut fostii mei cologi de munca ,fostul sef cu familia lui si prietenii.Am fost tinut ca in palma cit am stat la ei,mese festive,bucuria revederii a fost stropita mereu cu bauturi fine ,ospitalitatea maxima care m-a facut sa-mi refac fortele si sa-mi reincarc bateriile.
,,Sa simti inbratisarea oamenilor simplii chear daca sint din alta tara,sa le vezi emotiile pe care nu si le pot controla,bucuria revederii astea sint pentru mine momente de neuitat care ma motiveaza sa merg mai departe si sa iubesc oamenii in diversitatea lor.Asemenea momente cu acesti oameni raman in gindurile si in inima mea cera se umple de bucurie cu asemenea trairi.
Asa poti vedea ca toti avem nevoie uneori de o inbratisare care face mult,asa poti simtii acel element de care cu totii avem nevoie,,-IUBIREA,,-si daca reusim sa o transmitem mai departe eu zic ca schimbam ceva.,,
Am simtit printre acesti oameni multi dintre ei simplii o naturalete ,o originalitate placuta.
Am lasat acolo printre ei o imagine o poveste pe care cu placere o comenteaza,analizeaza fie la birt sau in familie sa vazut ca am reusit sa misc sa transmit ceva in acel loc.
O poveste a unui roman pe care cu 10 ani in urma multi nu-i dadeau inportanta cind,,filozofa despre libertate,sport,natura,calatorii,,-ei acuma cu totii isi aduc aminte de acele discutii legate de calatorii si libertate cu bucurie vazindu-ma reintors in comunitatea lor.Oameni care nu te intreaba prima data cit prinzi la ora ?sau citi bani ai?ci te intreaba daca iti e foame sau daca ai unde sa dormi desii cultura cicloturismului in aceea zona e zero.
Aceeasi naturalete am intalnit-o si in Bosnia.In urma cu trei ani vizitam in traseul meu un loc fantastic un popas unde se poate manca peste la gratar si vizita un muzeu[expozitie]personala a unui mare maestru.Nu am avut norocul sa-l intalnesc atunci pe maestru doar pe feciorul lui care se ocupa de asa zisul restaurant.
Acuma norocul mi-a suris ca l-am gasit pe Mesanovici Serif-maestru si am povestit inpreuna in atelierul sau timp destul de indelungat.A fost incantat sa afle ca am mai fost pe acolo si ca sint fascinat de acel loc si de operele sale.Un artist foarte original care si-a dedicat viata acestor cioate din care reuseste sa faca opere vii.Locul se afla undeva intre Saraevo-Mostar,o localitate cu numele Pazaric.
In acel loc mi-am reincarcat bateriile am contemplat acel loc atat de original si natural ,am facut fotografii multe si m-am ospatat cu peste fript.In urma cu 3 ani scriam in jurnalul meu
,,Acest loc acest refugiu este o oaza de liniste ,incarcata cu multa arta naturaleta,daruire.E un loc foarte special,in acest loc voi revenii,,-
Da am revenit si am fost bucuros sa revad acel loc,dar mai bucuros ca l-am intalnit pe maestru.

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.